Електронни услуги
Написано на .
- Транспорт
- Устройство на територията
- Общинска собственост
- Местни данъци и такси
- Гражданско състояние
- Обща администрация
- Транспорт
- Устройство на територията
- Общинска собственост
- Местни данъци и такси
- Гражданско състояние
- Обща администрация
Транспорт
2012 Издаване на карта за безплатно паркиране на МПС, обслужващо хора с трайни увреждания, и за използване на улеснения при паркиране
Какво представлява услугата
Картата за паркиране на местата, определени за превозните средства, обслужващи хора с трайни увреждания и използване на улеснения при паркиране, се издава от кмета на съответната община или оправомощено от него длъжностно лице. Картата е валидна на територията на цялата страна.
Правно основание
Закон за движението по пътищата - чл. 99а
Какво е необходимо да приготвя предварително:
- Актуална цветна снимка;
- Копие от нотариално заверено пълномощно, в случай че заявлението не се подава от лицето с увреждания (сверява се оригинала при подаване на документите;
- Заявление по образец за издаване на карта за безплатно паркиране на МПС, превозващо хора с увреждания
Образец:
Възможни начини за заявяване:
• Със заявление на гише в център за административно обслужване
• По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
9419 Издаване на разрешение за платено паркиране/абонамент паркомясто
Какво представлява услугата
Издаване на разрешение за платено паркиране/абонамент паркомясто
Какво е необходимо да приготвя предварително
id="" class="service-content-description toggle-content is-visible"
Подаване на заявление по образец
Образец:
Възможни начини за заявяване: • Със заявление на гише в център за административно обслужване
• По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. Как ще получа резултата? • Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване
• На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване
3166 Прекратяване на действието на разрешение за таксиметров превоз на пътници
Какво представлява услугата:Прекратяване на действието на разрешение за таксиметров превоз на пътници
Действието на разрешението за таксиметров превоз на пътници се прекратява: по заявление на регистрирания търговец; при прекратяване на регистрацията на превозвача; при заличаване на таксиметровия автомобил от публичния единен таксиметров регистър; при получено уведомление за търговеца за задължение по-голямо от 5000 лв. и непредставено обезпечение в размер на главницата и лихвите; при получено уведомление от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" за влязла в сила заповед за отнемане на удостоверението на водач на лек таксиметров автомобил или при приложена принудителна административна мярка по временно отнемане на удостоверението на водач на лек таксиметров автомобил за срок една година на водач на лек таксиметров автомобил, който извършва таксиметров превоз на пътници.
Правно основание
- Закон за автомобилните превози - чл. 24а, ал. 8
- Наредба № 34 от 1999 г. за таксиметров превоз на пътници - чл. 28
Какво е необходимо да приготвя предварително
Попълване на заявление по образец
Образец на документ:
Прекратяване на действието на разрешение за таксиметров превоз на пътници
Възможни начини за заявяване
- През портал за предоставяне на електронни услуги
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- Със заявление по електронна поща
- Със заявление по пощата
- Устно на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
1442 Отразяване на промени в обстоятелствата, вписани в удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници
Какво представлява услугата
При настъпили промени в обстоятелствата, вписани в удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници, притежателят му подава заявление за отразяването им.
Правно основание
- Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници - чл. 14, ал. 2
- Закон за автомобилните превози - чл. 12а, ал. 3
Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на заявление за отразяване на промени в обстоятелствата, вписани в удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници.
Образец на документ
1230 Отписване на автомобили и/или водачи, които извършват таксиметров превоз на пътници от името на регистриран превозвач, но за своя сметка в списъците към удостоверението за регистрация на превозвача
Какво представлява услугата
Отписване на автомобили и/или водачи, които извършват таксиметров превоз на пътници от името на регистриран превозвач, но за своя сметка.
Правно основание
- Закон за автомобилните превози - чл. 12, ал. 5
- Наредба № 34 от 1999 г. за таксиметров превоз на пътници - чл. 10б
Какво е необходимо да приготвя предварително
За да заявите услугата е необходимо да подадете заявление по образец за отписване на автомобили и/или водачи, които извършват таксиметров превоз на пътници от името на регистриран превозвач, но за своя сметка в списъците към удостоверението за регистрация на превозвач.
Образец на документ
Възможни начини за заявяване
- През портал за предоставяне на електронни услуги
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- Със заявление по пощата
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
357 Прекратяване на правата, произтичащи от удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници по молба на неговия притежател
Какво представлява услугата
Правото да се извършва таксиметров превоз на пътници се прекратява по подадено заявление по образец от притежателя на удостоверението за регистрация.
Правно основание
- Закон за автомобилните превози - чл. 12, ал. 8, т. 2
- Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници - чл. 13, т. 2
- Закон за автомобилните превози - чл. 12, ал. 13
Какво е необходимо да приготвя предварително
Заявлението за изпълнение на услугата се подава до Кмета на общинаta в Центъра за административно обслужване, лично от заинтересованото лице или упълномощено от него лице.
Към заявлението се прилагат следните документи:
- Пълномощно - копие;
- Други по желание на заявителя.
Образец на документ:
Устройство на територията
1989 Издаване на разрешения за поставяне на преместваеми обекти
Какво представлява услугата class="service-section-left" class="service-section-inner-left" Ще Ви бъде издадено разрешение за поставяне на преместваеми обекти на територията на общината.Разрешение се издава за следните преместваеми обекти:
- за търговски и други обслужващи дейности – павилиони, кабини, маси;
- елементи на градското обзавеждане - спирки на масовия градски транспорт, пейки, осветителни тела, съдове за събиране на отпадъци, чешми, фонтани, часовници и др.
Преместваемите съоръжения не са трайно свързани с терена, т. е. не нарушават целостта на настилката под тях. Разрешението за поставяне е документ, с който се разрешава разполагането на посочените обекти в имоти - частна, общинска или държавна собственост.
Правно основание
- Закон за устройство на територията - чл. 56
Образец: 1989 Издаване на разрешение за поставяне на премествяеми обекти
1990 Осъществяване на контрол по строителството при откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа
Какво представлява услугата
Ще Ви бъдат издадени документи-протоколи за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа.
С тях се удостоверява наличието на условия за подготовка и откриване на строителната площадка и за започване на строително-монтажните работи по определена от общината строителна линия и ниво за строеж
За кого е предназначена услугата:
За всеки инвеститор/собственик с цел:
- удостоверяване началото на строителството и заемането на терена, на който ще се осъществят строително-монтажните работи;
- заверка на заповедната книга на строежа;
- доказателство за законосъобразността на строежа.
Правно основание
Закон за устройство на територията - чл. 157, ал. 2; чл. 158, ал. 1
Какво е необходимо да приготвя предварително
- За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
- Лиценз за регистрация на строителната фирма - изпълнител от Камарата на строителите
- Договор за изпълнение на строежа със строител, който е вписан в Централния професионален регистър на строителя
- Договор за упражняване на строителен надзор
- Договор за авторски надзор с проектанта
- Одобрен и съгласуван график за прокопаване и заповед за право на прокарване – за линейни обекти
- Становище на КАТ, Градски Транспорт, АСРУД и др. - при дългосрочни СМР по основни направления
- Копие от одобрен Проект „Временна организация и безопасност на движението” /ВОБД/ - при необходимост 2
- Копие от одобрен План за управление на строителни отпадъци, в случаите когато такъв се изисква /съгласно чл. 11 от Закона за управление на отпадъците/
- Договор за извозване на изкопни земни маси
- Удостоверение за насочване на земни маси и строителни отпадъци
- Маршрут за транспортиране на отпадъци и/или изкопни земни маси
- Протокол за трасиране
В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и нотариално заверено пълномощно. Образец на документ:
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
2001 Допускане изработването на проекти за изменение на подробни устройствени планове
Какво представлява услугата
Допускане изработването на проекти за изменение на подробни устройствени планове.
Правно основание
Закон за устройство на територията - чл. 135, ал. 3; чл. 136
Какво е необходимо да приготвя предварително
- За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
- Заявление по образец
- Документ за собственост;
- Предварителен договор за прехвърляне на собственост, или съгласие на всички заинтересувани;
- Скица-предложение за изменението, съгласно чл. 135, ал.2 от ЗУТ;
- Задание по чл. 125 от ЗУТ.
Образец на документ:
06-2001-Допускане_изработването_на_проекти_за_изменение_на_подробни_устройствени_планове_-_чл.150
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
2027 Издаване на скици за недвижими имоти
Какво представлява услугата Ще бъде издадена скица за недвижим имот (поземлен имот, сграда или самостоятелен обект в сграда).Скица Ви е необходима, когато искате да извършите разпоредителна сделка с недвижим имот.
Забележка: За райони с кадастрална карта, скици се издават само от Агенцията по геодезия, картография и кадастър
Правно основание
Закон за кадастъра и имотния регистър - п. 4, ал. 1, т. 1
Какво е необходимо да приготвя предварително
За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
- Заявление по образец.
- Документ за собственост - копие.
- Решение на Експертен съвет, когато се отнася за трасета, които минават през чужд имот.
- Удостоверение за наследници при необходимост.
В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и нотариално заверено пълномощно.
Образец на документ:
14-2027 Издаване на скици за недвижими имоти
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
2054 Съгласуване и одобряване на инвестиционни проекти, по които се издава разрешение за строеж
Какво представлява услугата
Услугата е предназначена за всеки възложител, който иска да извърши преценка на нормативната допустимост на инвестиционното си намерение още в началната фаза на проектиране.
Инвестиционните проекти подлежат на съгласуване и одобряване и са основание за издаване на разрешение за строеж, ако е извършена предварителна оценка за съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, с правилата и нормативите по устройство на територията, с изискванията към строежите съгласно нормативните актове за функционалност, транспортна достъпност, опазване на околната среда и здравната защита, както и за взаимната съгласуваност между отделните части на проекта. Върху всяка част от инвестиционните проекти се вписва номерът на разрешението за строеж, към което се одобряват.
Процесът на одобряването може да завърши с или без издаване на разрешение за строеж. Инвеститорът посочва в заявлението кой от двата варианта да се изпълни.
Правно основание
Закон за устройство на територията - чл. 142; чл. 144; чл. 145, ал. 1; чл. 145, ал. 3
Какво е необходимо да приготвя предварително
- Необходими документи:
- Заявление - по образец;
- Документ за собственост;
- Удостоверение за наследници – при необходимост;
- Три копия от одобрен инвестиционния проект в обхват и съдържание съгласно Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти по специалности /описват се всички части на проекта/;
- Оценка за съответствието, изготвена от лице по чл.142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ/окомплектована с изискващите се лицензи, застраховки, удостоверения за правоспособност и др./, или протокол от ОЕСУТ в случаите по чл.142, ал. 6, т. 1 от ЗУТ;
- Други документи, изискващи се по закон в зависимост от спецификата на обекта: Решение по въздействие върху околната среда, издадено по реда на ЗООС; Решение на Комисия по чл.17, ал.1, т.1 от ЗОЗЗ /за земеделски земи със сменено предназначение/; Становище за противопожарна осигуреност на обекта от РСПБЗН за обекти I и II категория; Разрешително от МОСВ-Басейнова дирекция; Становище от Министерство на здравеопазването; Становище от КАТ др.;
- Договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура.
Образец на документ:
17-2054-Съгласуване_и_одобрявяне_на_инвестиционни_проекти_по_които_се_издава_разрешение_за_строеж
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
2060 Издаване разрешение за изработване на подробни устройствени планове
Какво представлява услугата
Разрешение за изработване на проект за подробен устройствен план може да се даде по искане и за сметка от заинтересувани лица – собственици на поземлени имоти, концесионери, лица, които имат право да строят в чужд имот по силата на закон, или други лица, определени в закон.
Разрешение за изработване на проект за подробен устройствен план на част от урбанизирана територия (с изключение на селищните образувания с национално значение) в обхват до един квартал, а в Столичната община и в градовете с районно деление – в обхват до три квартала, се дава със заповед на кмета на общината по предложение на главния архитект.
Правно основание
Закон за устройство на територията - чл. 124а
Какво е необходимо да приготвя предварително
За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
- Заявление по образец
- Документ за собственост
- Предварителен договор за прехвърляне на собственост, или съгласие на всички заинтересува-ни.
- Скица-предложение.
- Задание по чл.125 от ЗУТ
Образец на документ:
18-2060-Издаване_разрешение_за_изработване_на_подробни_устройствени_планове
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
2061 Допускане на изменения в одобрен инвестиционен проект
Какво представлява услугата
При промяна на инвестиционните намерения след издаване на разрешението за строеж се допускат само несъществени отклонения от одобрения инвестиционен проект. Всички изменения в одобрения инвестиционен проект в обхвата на съществените отклонения се допускат само след разрешение.
Допустими съществени отклонения от одобрения инвестиционен проект, са отклонения които:
променят строителната конструкция и вида на конструктивните елементи и/или натоварванията;
нарушават предвижданията на проекта, като се променя предназначението на обекти, отнемат се или се изменят съществено общи части на строежа или инвестиционното намерение се променя за етапно изграждане;
променят вида и местоположението на общи инсталации и уредби в сгради и съоръжения;
променят вида, нивото, местоположението и трасето на преносни и довеждащи проводи и съоръжения до урбанизираните територии и на общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура в урбанизираните територии, както и на комуникационно-транспортните мрежи и съоръжения и на съоръженията и инсталациите за третиране на отпадъци.
Правно основание
Закон за устройство на територията - чл. 154, ал. 1; чл. 154, ал. 5
Какво е необходимо да приготвя предварително
За да заявите услугата, трябва да подадете заявление по образец и следните документи:
- Документ за собственост (по служебен път при вписан Нотариалния акт в Агенция по вписванията след 2000 г.);
- Оригинална виза за проектиране или цветно копие на ПУП;
- Проекти в 3 комплекта с части: архитектурна, конструкции/констр.експертиза, ЕЛ, ВиК, ВП с трасировъчен план, ОВКИ, ТТЕ, ПБЗ;
- Оценка за съответствие на част ”Конструктивна” по чл.142, ал.10 от ЗУТ;
- Оценка за съответствие по чл.142, ал. 6 от ЗУТ;
- Решение по оценка на въздействието в/у околната среда (при необходимост);
- Договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
- План по чл.11, ал.1 от Закона за управление на отпадъците, в обхват, определен в Наредба за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали (при необходимост);
- Оценка за съответствие по чл.142, ал. 11 от ЗУТ.
Образец на документ:
19-2061-Допускане_на_изменения_в_одобрен_инвестиционен_проект - чл. 154
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
2062 Регистриране и въвеждане на строежи в експлоатация, издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация за видовете строежи от IV и V категория
Какво представлява услугата
Ще Ви бъде издадено удостоверение за въвеждане в експлоатация на строеж от четвърта или пета категория, с което се установява функционалната пригодност на строежа за ползване, според издадените строителни книжа.
Разрешението е необходимо на всеки собственик или инвеститор, на когото предстои да въведе в експлоатация завършен строителен обект..
Правно основание
Закон за устройство на територията - чл. 177, ал. 3
- Какво е необходимо да приготвя предварително
За да заявите услугата, трябва да подадете следните документи:
1. За издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация по чл.177, ал . 1 и ал . 3 от ЗУТ на строеж от IV категория:
- Документ за собственост;
- Окончателен доклад на лицето, упражняващо строителен надзор, придружен от свидетелство за оправомощаване или лиценз за упражняване на дейността към който се прилагат:
- Разрешение за строеж;
- Протокол за определяне на стр. линия и ниво на строеж/ при ново строителство/;
- Акт обр.14 за приемане на конструкцията или конструктивна експертиза;
- Констативен акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитвания на машини и съоръжения /Акт 15/;
- Документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти (декларация за съответствие);
- Договор с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
- Отчет за изпълнение на плана за управление на строителните отпадъци по чл. 11 от ЗУО (при необходимост), с приложени първични счетоводни документи;
- Технически паспорт;
- Сертификат за проектни енергийни характеристики (ако е приложимо).
2. За издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация по чл.177 , ал . 1 и ал. 3 от ЗУТ на строеж от V категория
- Документ за собственост
- Разрешение за строеж;
- Протокол за определяне на стр. линия и ниво на строеж /при ново строителство/;
- Акт обр.14 за приемане на конструкцията /при ново строителство/ или конструктивна експертиза при преустройство;
- Констативен акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ /Акт обр. 15/ или окончателен доклад по чл.168, ал.6 от ЗУТ;
- Документи удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти (декларация за съответствие);
- Договор с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
- Отчет по чл. 11 от Закона за управление на отпадъците;
- Технически паспорт;
- Сертификат за проектни енергийни характеристики (ако е приложимо).
Образец на документ:
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
2084 Издаване на удостоверение за търпимост на строеж
Какво представлява услугата
Строежи, изградени до 7 април 1987 г., за които няма строителни книжа, но са били допустими по действащите подробни градоустройствени планове и по правилата и нормативите, действали по време на извършването им или съгласно действащите разпоредби на Закона за устройство на територията, са търпими строежи и не подлежат на премахване и забрана за ползване.
Правно основание
Закон за устройство на територията - п. 16, ал. 1
Какво е необходимо да приготвя предварително
За да получи удостоверение за търпимост, строежът трябва да отговаря на следните условия:
- да е изграден до 31.03.2001 г.;
- за изграждането му да липсват необходимите разрешения и документи;
- изграждането му да е било допустимо по разпоредбите, които са действали по време на извършването му, или по действащите в момента разпоредби на Закон за устройство на територията.
За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
- Заявление - по образец;
- Документ за собственост;
- Удостоверение за наследници – при необходимост;
- Три копия от одобрен инвестиционния проект в обхват и съдържание съгласно Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти по специалности /описват се всички части на проекта/;
- Оценка за съответствието, изготвена от лице по чл.142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ/окомплектована с изискващите се лицензи, застраховки, удостоверения за правоспособност и др./, или протокол от ОЕСУТ в случаите по чл.142, ал. 6, т. 1 от ЗУТ;
- Други документи, изискващи се по закон в зависимост от спецификата на обекта: Решение по въздействие върху околната среда, издадено по реда на ЗООС; Решение на Комисия по чл.17, ал.1, т.1 от ЗОЗЗ /за земеделски земи със сменено предназначение/; Становище за противопожарна осигуреност на обекта от РСПБЗН за обекти I и II категория; Разрешително от МОСВ-Басейнова дирекция; Становище от Министерство на здравеопазването; Становище от КАТ др.;
- Договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура.
Образец на документ:
26-2084-Издаване_на_удостоверение_за_търпимост_на_строеж
2112 Издаване на разрешение за строеж
Какво представлява услугата
Разрешението за строеж е документ, който е задължителен за законосъобразното изпълнение на строежа. Строежи могат да се извършват, само ако са разрешени съгласно Закона за устройство на територията, т.е. ако за тях е издадено валидно разрешение за строеж.
Услугата е предназначена за всеки възложител (собственик на имота, лицето, в полза на което е учредено право на строеж в чужд имот или лицето, което има право да строи в чужд имот по силата на специален закон) който иска да реализира строителство, основен ремонт и преустройство на съществуващи сгради и помещения.
Правно основание
Закон за устройство на територията - чл. 148
Какво е необходимо да приготвя предварително
За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
- Заявление по образец;
- Документ за собственост - копие;
- Констативен акт за наличие на дървесна растителност в имота;
- Договор в нотариална форма със собствениците (при необходимост);
- Одобрен технически или работен инвестиционен проект;
- Решение или оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) от Регионална инспекция по околната среда и водите (РИОСВ).
В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и нотариално заверено пълномощно.
Образец на документ:
29-2112-Издаване_на_разрешение_за_строеж
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
2113 Презаверяване на разрешение за строеж, което е изгубило действието си поради изтичане на срока
Какво представлява услугата
Ако вече Ви е издадено разрешение за строеж, което е изгубило действието си поради изтекъл срок - то може да бъде презаверено.
Разрешението за строеж е документ, който е задължителен за законосъобразното изпълнение на строежа. Строежи могат да се извършват, само ако са разрешени съгласно Закона за устройство на територията, т.е. ако за тях е издадено валидно разрешение за строеж.
Правно основание
Закон за устройство на територията - чл. 153, ал. 3; чл. 153, ал. 4
Какво е необходимо да приготвя предварително
За да заявите услугата, трябва да подадете следните документи:
- Заявление по образец;
- Документ за собственост (по служебен път при вписан Нотариалния акт в Агенция по вписванията след 2000 г.);
- Одобрени строителни книжа (проекти, стр. р-ия и др.) - (по служебен път);
- Акт обр. 14 за приемане на конструкцията;
- Удостоверение за актуално състояние (само за фирми) – (по служебен път).
- В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и нотариално заверено пълномощно или друг документ (пример: съдебно разпореждане).
Образец на документ:
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
2117 Одобряване на подробен устройствен план
Какво представлява услугата
Ще Ви бъде одобрен проект за подробен устройствен план (ПУП) или частично изменение на ПУП.
Подробният устройствен план (ПУП) се одобрява с решение на общинския съвет по доклад на кмета на общината в едномесечен срок след приемането на проекта за ПУП от експертен съвет. По този ред се одобряват и проектите за ПУП на селищните образувания с национално значение и за линейните обекти на техническата инфраструктура извън границите на населените места и селищните образувания. ПУП в обхват до един квартал, а в Столичната община и в градовете с районно деление – в обхват до три квартала, както и за поземлени имоти извън границите на населени места и селищни образувания, включително за необходимите за тях елементи на техническата инфраструктура, се одобрява със заповед на кмета на общината след приемането на проекта за ПУП от общинския експертен съвет.
Правно основание
Закон за устройство на територията - чл. 129
Какво е необходимо да приготвя предварително
За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
- Документ за собственост – копие.
- Окомплектован проект за подробен устройствен план (ПУП).
- Удостоверение за наследници /при необходимост/.
- Заповед /становище/ за допускане на ПУП.
- Данни за заинтересуваните лица по закон – име и адрес.
Образец на документ
34-2117-Одобряване_на_подробен_устройствен_план
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
2130 Издаване на разрешение за строеж без одобряване на инвестиционни проекти
Какво представлява услугата
Разрешението за строеж е документ, който е задължителен за законосъобразното изпълнение на строежа. Строежи могат да се извършват, само ако са разрешени съгласно Закона за устройство на територията, т.е. ако за тях е издадено валидно разрешение за строеж.
Не се изисква одобрение на инвестиционни проекти за издаване на разрешение за строеж в следните случаи:
- стопански постройки със селскостопанско предназначение и строежите от допълващото застрояване;
- монтаж на инсталации, съоръжения и уредби, с изключение на съоръженията с повишена степен на опасност, подлежащи на технически надзор от Главна дирекция "Инспекция за държавен технически надзор";
- оранжерии с площ до 200 кв.м;
- басейни с обем до 100 куб. м в оградени поземлени имоти;
- подпорни стени с височина до 2 м над нивото на прилежащия в основата им терен, когато не са елемент на транспортни обекти;
- ремонт на елементите на техническата инфраструктура;
- огради, градински и паркови елементи с височина до 2,20 м над прилежащия терен;
- изкопи и насипи с дълбочина или височина до 1 м и с площ до 30 кв.м;
- пневматични (надуваеми) складове или покрития с площ до 100 кв.м;
- остъкляване на балкони и лоджии, с изключение на разположените към първостепенната улична мрежа;
- монтаж на инсталации за производство на електрическа енергия, топлинна енергия и/или енергия за охлаждане от възобновяеми източници с обща инсталирана мощност до 30 kW включително към съществуващите сгради в урбанизираните територии, в т.ч. върху покривните и фасадните им конструкции и в собствените им поземлени имоти.
Правно основание
Закон за устройство на територията - чл. 148, ал. 2, във връзка с; чл. 147, ал. 1; чл. 153
Какво е необходимо да приготвя предварително
- За да заявите услугата, трябва да подадете следните документи:
- Заявление по образец
- Документ за собственост
- Виза за проектиране
- Архитектурна ситуация ( при необходимост)
- Становище по част Конструкции (при необходимост)
- Становище по част Електро ( при необходимост)
- Предварителни договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура – НЕК, В и К и други
- Актуална скица от СГКК
В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и нотариално заверено пълномощно или друг документ (пример: съдебно разпореждане).
Образец на документ
35-2130-Издаване_на_разрешение_за_строеж_без_одобряване_на_инвестиционни_проекти
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
2517 Заверяване на преписи от документи и копия от планове и документация към тях
Какво представлява услугата
Заверяването на преписи от документи и копия от планове, и документация към тях, включва копия от разрешение за строеж, протоколи, планове и документацията по тях и др.
Правно основание
Закона за местните данъци и такси - чл. 107, т. 6
Какво е необходимо да приготвя предварително
За да заявите услугата, трябва да подадете заявление по образец.
Допълнителни документи:
- Копие от документа (ако има такова);
В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и изрично нотариално заверено пълномощно.
Образец на документ:
36-2517-Заверяване_на_преписи_от_документи_и_копия_от_планове_и_документация_към_тях
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Местни данъци и такси
9401 Данъчна декларация по чл.14 от ЗМДТ за облагане с данък върху недвижимите имоти
Какво представлява услугата
С данък се облагат:
- сгради, самостоятелни обекти в сгради и поземлени имоти, които са в строителните граници на населените места и селищните образувания
- поземлените имоти извън тях, които според подробен устройствен план имат предназначението по чл. 8, т. 1 от Закона за устройство на територията
- застроените земеделски и горски земи - за действително застроената площ и прилежащия ѝ терен
Данъчна декларация по чл.14 от ЗМДТ за облагане с данък върху недвижимите имоти се подава при:
- придобиване на новопостроен недвижим имот, който не подлежи на въвеждане в експлоатация по реда на закона за устройство на територията;
- придобиване на недвижим имот по наследство
- предоставяне на право на управление върху държавен/общински имот;
- придобиване на новопостроен или придобит по друг начин недвижим имот от предприятие или учредяване на вещно право на ползване върху недвижим имот на предприятие;
- учредяване право на концесия върху недвижим имот;
- преустройство и промяна на предназначението на съществуваща сграда или на самостоятелен обект в сграда, както и промяна на друго обстоятелство, което има значение за определяне на данъка;
- подаване на коригираща декларация за деклариран имот.
Не се подава декларация за недвижими имоти и ограничените вещни права, придобити, с изключение на придобитите от предприятия, по възмезден или безвъзмезден начин, чрез правна сделка или по давност /по раздел трети, глава втора от Закона за местните данъци и такси/.
Не се подава декларация и при промяна в обстоятелства, имащи значение за определяне на данъка, когато същите са удостоверени от общината в случаите на търпимост на строежите, в изпълнение на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради или в качеството ѝ на възложител по Закона за устройство на територията.
Декларацията се подава от данъчно задължените по Закона за местните данъци и такси лица:
- собствениците на облагаем с данък недвижим имот
- лицето, на което е предоставено правото на управление върху имоти - държавна или общинска собственост
- ползвателят - предприятие, когато върху имота е учредено вещно право на ползване
- концесионерът при учредено право на концесия
- Подадената декларация от един съсобственик, съответно ползвател, ползва останалите съсобственици и ползватели.
Срокове за подаване на декларации по чл. 14 от ЗМДТ:
- двумесечен срок от придобиването на облагаем с данък недвижим имот, включително предоставяне на право на управление или учредяване на право на ползване/концесия върху такъв имот, съответно от промяна на обстоятелство, което има значение за определяне на данъка
- шестмесечен срок от откриване на наследството, когато недвижим имот се придобива по наследство.
Срокове за заплащане на задълженията по декларации по чл. 14:
- първа вноска - до 30 юни;
- втора вноска - до 31 октомври.
Предплатилите до 30 април за цялата година получават отстъпка 5 на сто.
Правно основание
- Закона за местните данъци и такси, чл. 14, ал. 1, ал. 4, ал. 5 и ал. 6
Какво е необходимо да приготвя предварително
- Декларация по образец;
- Може да Ви бъдат изискани допълнително и следните документи:
- документ за собственост;
- удостоверение за наследници (при нужда);
- смъртен акт (при необходимост);
- строителни книжа.
Образец на документ:
Декларация по чл. 14 от ЗМДТ за облагане с данък върху недвижимите имоти
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
9410 Декларация по чл. 71, т. 1 ЗМДТ за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване
Какво представлява услугата
Подаване на декларация за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване, когато услугата не се предоставя от общината или ако имотът не се ползва през цялата година и е подадена декларация по образец от собственика или ползвателя до края на предходната година в общината по местонахождение на имота.
Срокът за подаване на декларацията от задължените лица по чл.71, т. 1 от ЗМДТ /ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 1.01.2014 г./ е до края на предходната година.
Таксите за предоставяните от общините услуги, когато това е регламентирано със закон, се определят въз основа на необходимите материално-технически и административни разходи по предоставяне на услугата в конкретната община - чл. 7, ал. 1 ЗМДТ, като техните размери се регламентират в наредбата на общинския съвет по чл. 9 ЗМДТ.
Правно основание
Закон за местните данъци и такси, - чл. 71, т. 1 ЗМДТ /ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 1.01.2014 г./
Какво е необходимо да приготвя предварително
- За да заявите услугата, трябва да подадете заявление - декларация по образец.
- Декларацията трябва да съдържа подписите на всички собственици или ползватели (като се прилага копие от документа за собственост, респективно договор за ползване), а при юридическите лица – подпис на ръководителя и на главния счетоводител с печат на предприятието.
- Общинските служители имат право да изискват и други придружаващи документи.
Образец на документ
Декларация по чл. 71, т. 1 ЗМДТ за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
9412 Данъчна декларация по чл. 61н от Закона за местните данъци и такси за облагане с патентен данък
Какво представлява услугата
Декларацията се подава на основание чл. 61н от Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ) от физически лица, включително еднолични търговци, извършващи дейности, доходите от които се облагат с патентен данък.
Декларацията се подава в следните случаи:
- Когато декларирате обстоятелства, свързани с определянето на патентен данък - дължите този вид данък, ако отговаряте едновременно на следните следните условия:
- извършвате дейност/и, посочена/и в приложение № 4 на ЗМДТ;
- оборотът Ви за предходната година не превишава 100 000 лв.;
- не сте регистриран по ЗДДС, с изключение на регистрация при доставки на услуги по чл. 97а и за вътреобщностно придобиване по чл.99 и чл. 100, ал. 2 от същия закон.
- Когато през течение на годината се променят обстоятелствата, въз основа на които сте определили патентния данък.
- Когато през течение на годината прекратите дейност, за доходите от която се дължи патентен данък.
- Когато следва да преминете към облагане по общия ред на ЗДДФЛ, на основание чл. 61и, ал. 1 и 2 от ЗМДТ.
Декларацията можете да подадете:
- лично или чрез упълномощено лице;
- по пощата с обратна разписка;
- по електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване.
Декларацията се подава в:
- общината, на територията на която се намира обектът, в който се извършва патентната дейност;
- общината, където е постоянният адрес на физическото лице, включително едноличния търговец - когато дейността не се извършва в обект или не се извършва от постоянно място;
- общината, където е постоянният адрес на пълномощника, когато декларацията се подава от пълномощник на чуждестранно физическо лице;
Какво трябва да имате предвид при изчисляването на данъка?
Когато започвате или прекратявате дейност през течение на годината (с изключение на дейностите „ места за настаняване с не повече от 20 стаи” и „заведения за хранене и развлечения”), данъкът се определя пропорционално на броя на тримесечията на извършване на дейността, включително тримесечието на започване или прекратяване на дейността.
Когато в рамките на една патентна дейност (с изключение на дейностите „места за настаняване с не повече от 20 стаи” и „заведения за хранене и развлечения”) през течение на годината се промени обстоятелство във връзка с определяне размера на данъка, размерът на данъка до края на годината, включително за тримесечието на промяната, се определя на базата на размера на данъка, определен съобразно промените в обстоятелствата.
Когато в рамките на една от патентните дейности „места за настаняване с не повече от 20 стаи” и „заведения за хранене и развлечения” през течение на годината се промени обстоятелство, което води до определяне на патентния данък в по-висок размер, за данъчната година се дължи по-високият размер на данъка, определен съобразно промените в обстоятелствата.
Данъчни облекчения:
При облагане с патентен данък можете да ползвате данъчни облекчения в следната поредност:
- Физически лица, включително еднолични търговци, с 50 и с над 50 на сто намалена работоспособност, определена с влязло в сила решение на компетентен орган, ползват намаление на патентния данък в размер 50 на сто, ако извършват дейността лично и не наемат работници за тази дейност през цялата данъчна година;
- Физически лица, включително еднолични търговци, които извършват с личен труд през цялата данъчна година два или три вида патентна дейност, заплащат патентния данък само за тази дейност, за която определеният данък e с най-висок размер. За ползване на облекчението е необходимо дейностите да се извършват с «личен труд», т.е. без да се наемат работници. Облекчението не се прилага при извършване на повече от три дейности, както и при извършване на следните дейности: „услуги с атрактивен характер”, „обучение на водачи на моторни превозни средства”, „услуги „Пътна помощ” на пътни превозни средства” и „услуги със земеделска и горска техника”.
- Физически лица, включително еднолични търговци, които са пенсионери, извършват дейността лично и не наемат работници през цялата данъчна година, заплащат 50 на сто от определения патентен данък за следните дейности: дърводелски услуги; шивашки, кожарски, кожухарски и плетачни услуги; обущарски и шапкарски услуги; металообработващи услуги; бръснарски и фризьорски услуги, ветеринарно-фризьорски услуги; машинописни и/или копирни услуги; козметични услуги, поставяне на татуировки; маникюр, педикюр; часовникарски услуги; тапицерски услуги; ремонт на електро- и водопроводни инсталации; стъкларски услуги; поддържане и ремонт на битова техника, уреди, аудио-визуални уреди, климатици, ремонт на музикални инструменти; фотографски услуги; санитарни възли, наети под аренда; ключарски услуги, ремонт на брави, поправка на чанти, книговезки услуги, ремонт на шевни машини; ремонт на чадъри, ремонт и зареждане на запалки, ремонт на велосипеди, коминочистачни услуги; продажба на вестници, списания, българска и преводна литература;
- Лицата, които използват работно място за обучение на чираци по смисъла на Закона за занаятите, заплащат 50 на сто от определения патентен данък за съответното работно място, ако извършват някоя от следните дейности: бръснарски и фризьорски услуги, ветеринарно-фризьорски услуги; козметични услуги, поставяне на татуировки; маникюр, педикюр. Намалението се ползва, при условие че към декларацията е приложено копие от удостоверението за вписване в регистъра на чираците, издадено от съответната регионална занаятчийска камара.
Санкции:
- До 500 лв. глоба за физическите лица или имуществена санкция за едноличните търговци - за подаване на декларацията след законоустановения срок;
- До 1000 лв. глоба за физическите лица или имуществена санкция за едноличните търговци - за непосочване или невярно посочване на данни или обстоятелства, водещи до определяне на данъка в по-малък размер или до освобождаване от данък.
Правно основание
- Закон за местните данъци и такси, чл. 61н
Какво е необходимо да приготвя предварително
- За да заявите услугата, трябва да подадете заявление - декларация по образец.
Образец на документ:
Данъчна декларация по чл. 61н от Закона за местните данъци и такси за облагане с патентен данък
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
9402 Данъчна декларация по чл. 54, ал. 4 от Закона за местните данъци и такси за притежаван лек или товарен автомобил с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 тона
Какво представлява услугата
Данъчна декларация по чл. 54, ал. 4 от Закона за местните данъци и такси за притежаван лек или товарен автомобил с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 тона.
Декларацията се подава в следните случаи:
- при придобиване на лек или товарен автомобил с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 тона от повече от едно лице;
- при придобиване по наследство;
- когато собственикът/собствениците на пътното превозно средство няма/нямат постоянен адрес, съответно седалище на територията на страната;
- при настъпване на обстоятелства, представляващи основания за освобождаване от данък.
Декларацията се подава от собствениците на лек или товарен автомобил с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 тона, регистрирани за движение по пътната мрежа в Република България. Подадената декларация от един от съсобствениците ползва останалите съсобственици,като се вписват данните за другите съсобственици.
Декларацията се подава в двумесечен срок от придобиването на лек или товарен автомобил с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 тона или от настъпването на обстоятелство, представляващо основание за освобождаване от данък.
При придобиване на превозно средство, което не е регистрирано за движение в страната, двумесечният срок започва да тече от датата на регистрацията за движение.
При придобиване на лек или товарен автомобил с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 тона по наследство декларацията се подава в шестмесечен срок от откриване на наследството.
Декларацията се подава пред общината по постоянния адрес, съответно седалище /за предприятия/ на собственика. Когато собственикът няма постоянен адрес или седалище на територията на страната, декларацията се подава пред общината по регистрация на превозното средство.
Правно основание
- Закон за местните данъци и такси, чл. 54, ал. 4
Какво е необходимо да приготвя предварително
- Данъчна декларация по чл. 54, ал. 4 от Закона за местните данъци и такси по образец;
- Документ за платен данък при придобиване на декларираното превозно средство, когато в общината няма информация за платения данък при придобиване;
- Копие на платежния документ, в случаите, в които данъкът за автомобила за годината на придобиване е платен от предишния/те собственик/ци за времето до края на календарната година в община, различна от общината на подаване на настоящата декларация;
- Копие от свидетелството за регистрация на превозното средство се прилага в случаите, когато към момента на подаване на настоящата декларация в общината няма данни от регистъра на пътните превозни средства, поддържан от Министерството на вътрешните работи
Въз основа на чл. 54, ал. 7 от ЗМДТ, служителят на общинската администрация може да изисква документи, удостоверяващи факти и обстоятелства, имащи значение за данъчното облагане
Образец на документ:
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Гражданско състояние
2107 Издаване на удостоверение за настоящ адрес след подаване на адресна карта за заявяване или за промяна на настоящ адрес
Какво представлява услугата
Ще Ви бъде издадено удостоверение за настоящ адрес след подаване на адресна карта за заявяване или за промяна на настоящ адрес.
Кой може да заяви услугата:
- Лицето, за което се отнася удостоверението за постоянен адрес;
- Упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно;
- Законни представители.
Заявителят или изрично упълномощено лице подава попълнен образец Адресна карта за настоящ адрес, с приложените документи в административното звено, отговорно за предоставяне на услугата, към Общинска администрация.
Адресната регистрация се извършва веднага, когато адресът е включен в националния класификатор на настоящите и постоянни адреси в Р България, а при заявяване на адрес, който не е включен в националния класификатор услугата се извършва в срок до 7 работни дни.
Забележка: В случай, че лицето подаващо заявление има непълнолетни деца, трябва да бъде подадено отделно заявление за всяко дете.
Правно основание
- Закон за гражданската регистрация - чл. 96; чл. 99
- Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 8
- Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението - чл. 23
- Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация - чл. 138, ал. 2
Какво е необходимо да приготвя предварително
За да заявите услугата, трябва да подадете следните документи:
- Адресна карта за настоящ адрес;
- Уведомително писмо от МВР за разрешено постоянно пребиваване или удостоверение от МП за придобито българско гражданство (за чужденци);
- Документ за собственост; договор за ползване на имота за жилищни нужди; декларации по чл.92, ал.3 и чл.92, ал.6 от ЗГР за съгласие на собственика на имота за извършване на адресна регистрация по постоянен адрес; настанителна заповед или договор за наем за лица настанени в държавни или общински жилища; договор за предоставяне на социални услуги; договор за настаняване в специализирани институции;
- Ксерокопие от нотариален акт или ксерокопие от договор за ползване на имота за жилищни нужди;
- Документ за самоличност;
- Декларация по чл. 92, ал. 3 от Закона за гражданската регистрация.
- В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и изрично нотариално заверено пълномощно
Образец на документ:
Адресна карта за настоящ адрес
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
2079 Издаване на удостоверение за постоянен адрес след подаване на заявление за заявяване или за промяна на постоянен адрес
Какво представлява услугата
Ще Ви бъде издадено удостоверение за постоянен адрес след подаване на искане за заявяване или за промяна на постоянен адрес.
Кой може да заяви услугата:
- Лицето, за което се отнася удостоверението за постоянен адрес.
- Упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
- Законни представители.
Забележка: В случай, че лицето подаващо заявление има непълнолетни деца, трябва да бъде подадено отделно заявление за всяко дете.
Правно основание
- Закон за гражданската регистрация - чл. 95; чл. 98
- Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 8
- Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението - чл. 22, ал. 2
- Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация - чл. 138, ал. 1
Какво е необходимо да приготвя предварително
За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
- Заявление по образец;
- Декларация по чл. 92, ал. 6 от Закона за гражданската регистрация;
- Декларация по чл. 92, ал. 3 от Закона за гражданската регистрация;
- Документ за платена такса.
Образци на документи:
Декларация по чл. 92, ал. 6 от Закона за гражданската регистрация
Декларация по чл. 92, ал. 3 от Закона за гражданската регистрация
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
2080 Съставяне на актове за гражданско състояние на български граждани, които имат актове, съставени в чужбина
Какво представлява услугата
Тази услуга осигурява процедура за признаване на решения и актове на чужди органи, свързани с гражданско състояние и гражданска регистрация.
Пресъставянето на актовете по гражданско състояние се извършва, както следва:
- За раждане – в общината по постоянен адрес на майката, а ако тя не е български гражданин - в общината по постоянния адрес на бащата.
- За сключен граждански брак - в общината по постоянния адрес на съпруга, а ако той не е български гражданин - в общината по постоянния адрес на съпругата.
- За смърт - в общината по постоянния адрес на починалия.
Правно основание
Закон за гражданската регистрация - чл. 72, ал. 3, във връзка с; чл. 70, ал. 1
Какво е необходимо да приготвя предварително
За да ползвате услугата, трябва да подадете заявление по образец.
Допълнителни документи:
- Легализиран и заверен превод на български език документ от акта за гражданско състояние (раждане, брак, смърт)
- В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и нотариално заверено пълномощно или друг документ (пример: съдебно разпореждане).
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
1994 Признаване и изпълнение на съдебно решение или друг акт на чуждестранен съд или друг орган
Какво представлява услугата
Тази услуга осигурява процедура за признаване на решения и актове на чужди органи, свързани с гражданско състояние и гражданска регистрация.
Предмет на услугата са чуждестранните съдебни и несъдебни актове, които могат да бъдат:
- прекратяване на брак (за развод, унищожаване на брак или обявяването му за нищожен);
- установяване и оспорване на произход;
- допускане, унищожаване или прекратяване на осиновяване;
- промяна на име;
- ограничаване на родителски права и лишаване от такива;
- други актове, отнасящи се до промени в гражданското състояние, издадени, според законите на съответната държава.
Правно основание
Граждански процесуален кодекс - чл. 621
Какво е необходимо да приготвя предварително
- За да ползвате услугата, трябва да подадете заявление по образец.
Допълнителни документи:
- Препис от съдебно решение, заверен от чуждестранен съд, който го е издал;
- Удостоверение от същия съд, че решението е влязло в сила;
- Декларация / нотариално заверена / по чл.117, т.3 и т.4 от Кодекс по международното частно право;
Забележка: Необходимо е всички документи да са легализирани или снабдени с “апостил” на държавата на издаването, както и с превод на български език, заверен от Министерството на външните работи.
В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и нотариално заверено пълномощно.
Образци на документи
Декларация по чл.117, т.3 и т.4 от Кодекса на международното частно право
Възможни начини за заявяване
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Обща администрация
2133 Издаване на удостоверение за осигурителен стаж (УП 3)
Какво представлява услугата
Осигурителния стаж на служители с вече прекратено служебно или трудово правоотношение, се установява освен с данните предоставяни периодично от осигурителя в Национална агенция за приходите или с трудова, служебна и осигурителна книжка, и с документ по утвърден образец (УП 3), издаден от осигурителя.
Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт:
Заявителят подава заявление по образец до ръководителя на администрацията за издаване на удостоверение (УП-3) или заявява услугата устно в отдел „Административно обслужване“.
Изисквания:
Лицето да е било или в момента е в трудови или служебни правоотношения с избраната администрация и/или организациите, на които администрацията е правоприемник.
Правно основание
- Кодекс за социално осигуряване (Загл. изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г.) - чл. 5, ал. 7
- Наредба за пенсиите и осигурителния стаж (Загл. изм. - ДВ, бр. 19 от 2003 г.) - чл. 40, ал. 2
- Закон за администрацията - п. 1, б. в, т. 2
Какво е необходимо да приготвя предварително
- Заявление по образец;
- Копия от трудова/служебна книжка;
- Нотариално заверено пълномощно, когато заявлението не се подава лично от заинтересованото лице
Образци на документи
Заявление за издаване на удостоверение за осигурителен стаж (УП-3)
Възможни начини за заявяване
- През портал за предоставяне на електронни услуги
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- Със заявление по електронна поща
• Със заявление по пощата
• По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
2134 Издаване на удостоверение за осигурителен доход (УП 2)
Какво представлява услугата
Осигурителния доход, върху който са внесени или дължими осигурителни вноски на служители с вече прекратено служебно или трудово правоотношение, се установява освен с данните предоставяни периодично от осигурителя в Национална агенция за приходите или с осигурителна книжка, и с документ по утвърден образец (УП 2), издаван от осигурителя.
Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт:
Заявителят подава заявление по образец до ръководителя на администрацията за издаване на удостоверение (УП-3) или заявява услугата устно в отдел „Административно обслужване“.
Изисквания:
- Лицето да е било или в момента е в трудови или служебни правоотношения с избраната администрация и/или организациите, на които администрацията е правоприемник.
Правно основание
- Кодекс за социално осигуряване (Загл. изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г.) - чл. 5, ал. 7
- Наредба за пенсиите и осигурителния стаж (Загл. изм. - ДВ, бр. 19 от 2003 г.) - чл. 40, ал. 2
- Закон за администрацията - п. 1, б. в, т. 2
- Какво е необходимо да приготвя предварително
- Заявлението по образец
- Копия от трудова/служебна книжка;
- Нотариално заверено пълномощно, когато заявлението не се подава лично от заинтересованото лице.
Образец на документ:
Заявление за издаване на удостоверение за осигурителен стаж (УП-2)
Възможни начини за заявяване
- През портал за предоставяне на електронни услуги
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- Със заявление по пощата
- Устно на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Заявление за разрешаване провеждането на увеселително мероприятие на територията на Община Момчилград
Заявление за увеселително мероприятие
Заявление за отпускане на еднократна финансова помощ
Заявление за отпускане на еднократна финансова помощ
Публикувано в Услуги